Maak van het Henschotermeer geen pretpark! Laat natuur, natuur!

6 maart 2022

Maak van het Henschotermeer geen pretpark! Laat natuur, natuur!

De SP-afdeling Zeist & Utrechtse Heuvelrug werkt mee aan de DEMONSTRATIE HENSCHOTERMEER.

Zaterdag 12 maart van 10:00 – 13:00u. Wij verzamelen in het centrum van Maarn vanaf 10.00 uur (andere verzamelpunt in Woudenberg) en om 10.30 uur vertrekken we te voet naar het Henschotermeer om daar de demonstratie met diverse andere groepen voort te zetten.

Het unieke karakter van het Henschotermeer dreigt voorgoed verloren te gaan. Als het aan de exploitant ligt wordt het gebied volgebouwd: appartementen, verhuureenheden in het bos, een gigantische activiteitenhal, een toren van 40 meter hoog op het eiland, enzovoort. Megalomane plannen, zo zal er niets meer zal overblijven van het ongerepte, natuurlijke karakter van dit mooie gebied. Dieren komen nog meer in het gedrang door de voortdurende massarecreatie.

Begin januari is de petitie tegen de “verpretparkingsplannen” voor het Henschotermeer  behoudhenschotermeer.petities.nl gestart, de teller gaat al naar de 17.000 handtekeningen. Om de druk op de gemeenten en provincie op te voeren organiseert PUUHR de actie op locatie. Er wordt op twee locaties gestart (Woudenberg en Maarn). Verzamelen is om 10.00 en om 10.30 gaat het richting het Henschotermeer. Van 11.15 tot 12.30 wordt bij het Henschotermeer geprotesteerd. De demonstratie wordt georganiseerd door PUUHR, redactionele site voor (groen) nieuws uit de Utrechtse Heuvelrug. De Werkgroepen Partij voor de Dieren Woudenberg en Utrechtse Heuvelrug, recreatieterrein Noord West Kanje (grenzend aan het meer), Vrije Plens in het Hens en SP-afdeling Zeist & Utrechtse Heuvelrug helpen de demonstratie voor te bereiden en in goede banen leiden.

Iedereen die de natuur een warm hart toedraagt, die het Henschotermeer in de huidige staat wil behouden en die zich verzet tegen voort verstening en recreatiedruk is welkom, we gaan met zijn allen een duidelijk signaal afgeven!

----------------------------------------------------------------------------------------

Voor meer informatie:

Pieter Wout Duquesnoy