Onschuldig opgesloten

2 februari 2016

Onschuldig opgesloten

Zondag 7 februari start om 16.30 uur de wake bij Kamp Zeist. Elke eerste zondag van de maand een wake, om steun te geven aan de onschuldig opgesloten asielzoekers in het detentiecentrum. Bij de december wake werd verteld hoe de asielzoekers het in het detentiecentrum hebben. Diverse klachten over niet luisteren, verveling en onvoldoende respons op gezondheidsklachten. In januari was er een respons van de directie, waarin werd beloofd op alle klachten in te gaan. De SP is benieuwd of er al meer bekend is en of we dat zondag horen.

Foto: Pieter Wout Duquesnoy
In de reactie van de directeur, die tevens aan de burgemeester van Zeist is gestuurd, staat dat men van diverse zaken geen idee had.
Pieter Wout Duquesnoy, fractievoorzitter SP-Zeist: "Dat is behoorlijk vreemd. De SP heeft al meerdere keren vragen moeten stellen over de toestand in het detentiecentrum. Je zou toch denken dat ze op alles heel allert zijn".  Een groep mensen is landelijk een initiatief gestart om hun stem te laten horen tegenover ongefundeerde negatieve geluiden inzake opvang van vluchtelingen.
De petitie staat op petities24.com/samenkunnenwehet en daar kunt u uw handtekening achterlaten.

De wake op 7 februari start om 16.30 uur bij de hoofdingang van detentiecentrum kamp Zeist, Richelleweg 13 te Soesterberg.