Sport op de juiste plek

2 november 2020

Sport op de juiste plek

De gemeente Zeist is bezig de buitensportlocaties efficienter in te richten. Dit plan is vorig jaar aangenomen. Omdat de SP het stom vindt dat een sportvereniging (SV Zeist) met veel leden uit de regio van Huis ter Heide daar weg moest, hebben we het oorspronkelijke plan niet gesteund. Fractie assistent Pieter Wout Duquesnoy is van mening dat het beter is om de verdeling over het hele grondgebied van Zeist te houden. Met een bijstelling van de plannen kan de SP wel instemmen. Deze bijstelling komt in november in de raad aan de orde.

Het gebied rond de Noordweg kan moeilijk worden uitgebreidt, ook al omdat deels grondgebied van gemeente De Bilt is en er belangrijke ecologische verbinding ligt. S.V. Zeist en ook HSV Phoenix zijn blij dat ze op sportpark Dijnselburg blijven
respectievelijk komen, ook diverse groene groepen zijn er tevreden over.
Belangrijk is dat een deel van de velden ook openbaar recreatiegebied blijft, vooral voor de inwoners van Huis ter Heide, tenminste als de sportverenigingen ze niet gebruiken.