Spinning voor hospice Heuvelrug

29 november 2017

Spinning voor hospice Heuvelrug

Op 19 november heeft de SP-Zeist meegedaan met de Spinning Marathon waarvan de opbrengst in zijn geheel ten goede komt aan hospice Heuvelrug. Hospice Heuvelrug is een kleinschalig gastenhuis in Zeist, dat liefdevolle en respectvolle zorg biedt aan mensen in de laatste levensfase. Het hospice is, naast reguliere inkomsten via de zorgverzekeraar van gasten, aangewezen op andere inkomsten zoals donaties en giften.

Veel kosten van de bijzondere zorg in het hospice worden niet vergoed door de zorgverzekering. Terwijl deze extra zorg en aandacht juist een belangrijke bijdrage levert aan de wensen van mensen in deze fase, en hun familie. Ook voor kosten voor de inrichting van een nieuw onderkomen binnen Warande én speciale wensen op het gebied van koken en wonen, is het hospice aangewezen op giften en donaties. Emmie Bakker, mede-initiatiefnemer van de spinningmarathon: "Het is altijd leuk om sportief voor een goed doel bezig te zijn. En het hospice kan extra inkomsten goed gebruiken voor onze gasten in een verdrietige fase van afscheid nemen."

Drie Zeister SP-bestuursleden, te weten Foppe, Gwildor en Pieter Wout, hebben zich flinkt in het zweet gefietst. De fietsen staan weer stil maar de donaties kunnen gewoon doorgaan. Je kunt deze dan ook storten op ING bank NL67 INGB 0007 3336 63
ten name van Vrienden Hospice Heuvelrug, o.v.v. donatie. Voor verdere informatie kun je terecht bij Emmie Bakker, verpleegkundige hospice Heuvelrug op emmiebakker@hotmail.com en op www.hospice-heuvelrug.nl

Foto: Emmie Bakker