Bus 43 ook voor onze ouderen

15 maart 2017

Bus 43 ook voor onze ouderen

Foto: SP

Kersvers Provinciale Statenlid Hassan Toutouh en Zeister gemeenteraadslid Pieter Wout Duquesnoy voeren actie voor een fatsoenlijke route voor bus 43. De provincie heeft verzonnen dat deze bus niet meer mag rijden langs Heerewegen, Spathodea en de Kerckebosch serviceflats. Maar bus 43 is ook de bus die bij het Diakonessenhuis Zeist komt. Dhr Fontijn, woonachtig aan de Arnhemse Bovenweg, is de strijd aangegaan met de provincie.

Pieter Wout snapt er niks van. "Natuurlijk liggen de haltes binnen de circel van 600 meter en natuurlijk kun je eerst met de bus naar het station en dan overstappen op bus 43. Maar dat is toch van de gekke, de oude route was veel logischer."

Alleen voor een paar minuten tijdwinst gaat de bus nu via de Prinses Margrietlaan. Doet het de provincie dan niets dat er zoveel Zeister ouderen wonen aan de Arnhemse Bovenweg en dat het voor hen nu veel moeilijker is naar het ziekenhuis te gaan? "Laat deze bus gewoon de oude route rijden, de bushaltes zijn er al", zegt Hassan. "Die paar minuten winst mogen niet ten koste gaan van de Zeister ouderen."

Foto: SP