Tussen kind en auto zit 3 cm

25 september 2016

Tussen kind en auto zit 3 cm

Je kan je verbazen als raadslid. In de zomer waren enkele raadsleden uitgenodigd door de bewoners van de Alexialaan in Kerckebosch. Nu is het een doodlopend straat met een kinderspeelplaats, waaromheen de weg loopt. In de plannen van de WOM echter, dient het nieuwe  appartementen-gebouw via dit kleine straatje te worden ontsloten. Dat kan nooit erg veilig worden voor de spelende kinderen.

Foto: Pieter Wout Duquesnoy

Op het deel van het straatje waar de kinderspeelplaats voor de kleintjes is, passen echt geen twee auto’s naast elkaar. En een afscheiding of stoep is helemaal  onvindbaar. Dit soort oplossingen kunnen we als gemeente echt niet serieus nemen. Het is zeer terecht dat de bewoners hiermee naar de gemeenteraad komen. De WijkOntwikkelingsMaatschappij heeft voor deze buurt de naam Bosgaarde verzonnen, wonen in het bos. Fractievoorzitter Pieter Wout Duquesnoy van de SP: "In dit bos het het straks niet alleen gevaarlijk voor Roodkapje!".