Wake Kamp Zeist op 4 mei

30 april 2014

Wake Kamp Zeist op 4 mei

Op 4 mei wordt zoals gewoonlijk weer de wake gehouden bij Kamp Zeist. Vanwege de datum is dit ook het herdenken van de vele mensen die hier hebben vastgezeten. Ook staan we stil bij nieuwe ontwikkelingen. Naast het detentiecentrum is nu een deel verbouwd tot asielzoekers-opvang. Het goede is dat we in Nederland toch ook willen zorgen voor mensen, die gevlucht zijn. Maar ook bij de asielzoekerscentra gaan het zeker niet altijd goed.

Hier is blijvend aandacht nodig, bijvoorbeeld voor de juiste medische verzorging van de mensen. Hiermee gecombineerd is ook het beleid betreffende de uitzettingen het waard onder de loep te worden genomen: recentelijk is er weer een dode gevallen. En de verantwoordelijke zit in Den Haag, alleen die verantwoording wordt maar niet genomen.

Erg blij zijn we dat er bij de lintjesregen in Zeist ook een koninklijk lintje is gegaan naar Engely Tersteeg. Zij en haar man zetten zich al jaren in voor opvang van kinderen. Neem de actie "geen kind in de cel", ook gevoerd vanuit de SP Zeist en de organisatoren van de wake bij Kamp Zeist. Engely en Peter doen gewoon wat een goed mens moet doen. Kijk op www.engely.eu voor meer informatie.

Bij de vorige wake zijn opnames gemaakt door omroep MAX. Op donderdag 1 mei zullen deze worden uitgezonden tussen 12.15 en 13.00 uur in Studio Max. En uiteraard is iedereen, met bloemen als het kan, weer welkom op 4 mei om 16.30 uur bij de ingang van detentiecentrum Kamp Zeist aan de Richelleweg te Soesterberg.