Welzorg, bent u daar koning klant?
Welzorg, bent u daar koning klant?
De laatste maanden is de SP-Zeist gebeld door mensen, die klachten hebben over de service van de firma Welzorg. Welzorg moet voor de gemeente Zeist zorgen voor de WMO-middelen, zoals scootmobiels, aangepaste fietsen enzovoort. Bij problemen met die vervoermiddelen blijkt het steeds weer dat een oplossing lang duurt. Er wordt langzaam gereageerd na de eerste melding, terugbellen wordt niet gedaan en het lijkt dan ook dat de interne communicatie niet erg vlot verloopt.
Deze signalen nemen we serieus en daarom heeft de SP-fractie in Zeist vragen gesteld aan het college over deze klachten. In de Nieuwsbode van 9 oktober heeft mevrouw van Krevel ook haar verhaal verteld. Ook zij zit met problemen met Welzorg, al een week kan zij haar scootmobiel niet gebruiken. Zij heeft hiervoor een meldpunt opgezet, want ook zij heeft het idee dat er veel meer klachten zijn over Welzorg. Mevrouw van krvel verzamelt de klachten op haar email, ria_vankrevel@ziggo.nl en zij doet dit onafhankelijk van de SP. De SP-Zeist ondersteunt haar actie uiteraard wel.
Ook met de SP kunt u contact opnemen, als u klachten heeft over of problemen hebt met Welzorg. Daarvoor mailt u naar pieterwout@tomaatnet.nl of belt u met 030-6959716 (spreek gerust uw boodschap in). Is de klant bij Welzorg koning of bent u van mening dat Welzorg maar een loopje met u neemt.
De vragen, die de SP aan het college van B&W heeft gesteld zijn:
- Is het college bekend met de klachten over Welzorg?
- Terwijl het klanttevredenheidsonderzoek betreffende de WMO wel de tevredenheid aangaf van de cliƫnten voor Welzorg, zijn er toch diverse klachten over bijvoorbeeld een te trage afhandeling van de klacht, traag reageren en slechte communicatie. Komt Welzorg wellicht toch niet zo goed uit de bus als de eerdere leveranciers?
- Welke actie gaat het college ondernemen?