Waterman geeft 1000 handtekeningen aan gemeenteraad

10 oktober 2013

Waterman geeft 1000 handtekeningen aan gemeenteraad

Bij de inloop op 8 oktober heeft Michael Klaverstein, vader van een zoon die zwemt bij de Waterman en een van de organisatoren voor de actie tot behoud van zwembad de Waterman, meer dan duizend handtekeningen aangeboden aan de gemeenteraad van Zeist. Daarbij hield hij ook een pleidooi om een uniek zwembad voor de gemeente Zeist te behouden.

De actie, om het bad open te houden, is op gang gekomen toen de sluiting op 1 januari werkelijkheid leek te worden. In 1 maand zijn meer de 1002 handtekeningen gezet door mensen die gebruik wensen te blijven maken van dit bijzondere zwembad. Namens de raad heeft de burgemeester deze in ontvangst genomen, met op de achtergrond het spandoek.
De slogan van Abrona is: “met elkaar, voor elkaar”. Op het spandoek is toegevoegd: “laten we zwemmen, maak het waar!”
Een speciaal zwembad, ideaal bruikbaar voor alle zorgorganisaties in en rondom Zeist. Met vertrouwd en speciaal deskundig personeel. Dit beeld heeft Michael aan de raad gepresenteerd. Het hele dossier is ook vindbaar op www.zeist.nl. De verschillende fracties stelden tijdens de inloop nog verduidelijkende vragen. Over anderhalve week zullen alle fracties schriftelijk hun antwoord geven aan de organisatie van de actie "red zwembad de waterman".

Red de waterman Red de waterman

(foto's: Reyn Schuurmans (Slotstadnieuws) en PW Duquesnoy (SP))