SP Zeist waarschuwt voor foutief geleverde medicatie

31 mei 2013

SP Zeist waarschuwt voor foutief geleverde medicatie

Op 30 mei 's avonds maakte iemand melding bij de SP Zeist, dat bij de levering, vanuit een Zeister apotheek, van medicatie aan zelfstandig wonende ouderen fouten waren gemaakt. De melding betrof het verwisselen van medicatie weekrollen met een ingangsdatum van 31 mei.

Na kort onderzoek bleek de melding juist te zijn. Omdat de desbetreffende apotheek niet direct bereikbaar was en ook de huisartsenpost geen uitsluitsel kon geven, heeft de SP Zeist er voor gekozen om via ons Twitter-account onze volgers te informeren. Om ze op die manier te waarschuwen goed op te letten bij het ontvangen van medicatie, omdat er bij enkele mensen verkeerde medicatie was geleverd. Deze oproep werd gelukkig ook massaal doorgestuurd. Omdat al de volgende dag de medicatie gebruikt diende te worden, was het nodig om snel te waarschuwen.

Uiteraard was en is het niet onze bedoeling om de desbetreffende apotheek in opspraak te brengen. Een vergissing is altijd mogelijk. De SP heeft 's avonds laat gelukkig nog contact gehad met de betreffend apotheker. Omdat het ons echter nu nog onduidelijk is of er nog meer verwisselingen hebben plaats gevonden, raden wij alle mantelzorgers, thuiszorgmedewerkers en gebruikers van medicatie aan om de geleverde medicatie goed na te kijken. De naam op de papieren zak klopt, ook de juiste medicatielijsten zijn bijgeleverd. Maar mogelijk zit er een verkeerde weekrol in. Mocht u een fout opmerken neem dan contact op met de apotheek. Deze is uiteraard ook zelf op onderzoek gegaan om de verwisselingen te achterhalen. Mocht u nu of in de toekomst vragen hebben over de zorg in Zeist laat het ons weten via zeist@sp.nl.