Transition Town Zeist Moeders moestuin Café inspiratie avond ‘Duurzame Economie’ 2 April

26 maart 2013

Amandelhof (Arnhemse Bovenweg 2) Zaal Ratel
Inloop:19.30
Start:20.00u
Vrije toegang

Transition Town Zeist presenteert weer een enerverende Moeders Moestuin Café avond met dit keer een heet hangijzer thema: Economie! Met bijzondere spreker Robbert Vesseur van de Geef Economie. Economie is hot, want economie raakt ieder mens vooral in tijden van economische malaise. Houd jij je ook bezig met de vragen: Hoe veranderen we economische systemen, zodat ze ten dienste van ons komen te staan?

Wat voor alternatieve systemen zijn er mogelijk? Mogen we echt weer aan de ruilhandel? We kijken de film ‘Sacred Economics’ en verkennen samen met spreker Robbert onze vragen.
Robbert Vesseur (27) werkte bij een grote bank, kreeg een groots inzicht en leefde 8 maanden zonder geld. Hij vertelt zijn indrukwekkende zoektocht buiten de grenzen van de huidige economie. Een zoektocht naar een andere soort uitwisseling van waarde(n). Hij is oprichter en voorlever van "De Geef Economie".

Tevens presenteren wij van Transition Town Zeist het plan om in Zeist en omstreken met Time-Banking aan de slag te gaan. Een platform van vraag en aanbod van diensten waarin we elkaar een uur voor een uur bieden.....
Meer info : ttzeist@gmail.com en of aanmelden.
Kruidenthee is gratis, koffie 1 euro.
We verheugen ons op je komst!

poster van Transition Towns

Voor de mensen die nog niet bekend zijn met het fenomeen Transition Towns; Wij zijn een wereldwijde beweging voor en door mensen die de handen ineen slaan om duurzame, innovatieve en lokale oplossingen te creëren voor globale uitdagingen, zoals de oprakende brandstoffen, financiële kansen, voedsel uitdagingen en opwarming van de aarde.
De kracht van de gemeenschap staat centraal. Samen kunnen we meer! www.transitiontown.nl