Kinderen van de rekening

25 november 2012

Kinderen van de rekening

Op de internationale niet-winkeldag, 24 november 2012, heeft de SP Zeist op Belcour de actie "Kinderen van de rekening" gestart. Met de uiterst succesvolle weggeefwinkelkraam zijn de vele Zeistenaren weer eens herinnerd aan duurzaam hergebruik. Spullen hergebruiken door ze gratis weg te geven, dat is voor iedereen goed. Daarnaast hebben we hierbij aandacht gegeven aan de armoede in Nederland, bijvoorbeeld met de vrijwillige bijdrage ten behoeve van de voedselbank Zeist. Maar ook met het inzamelen van kinderschoentjes voor de actie "Kinderen van de rekening". Ondanks het koude weer liep het vanaf de eerste minuut al aardig vol bij de kraam op Belcour.

De kraam van de weggeefwinkel

Zelfs bij het afbreken, toen de regen steeds harder naar beneden viel, kwamen er nog vele bezoekers even langs. Het team achter de kraam, met SP-ers, mensen van de weggeefwinkels in Zeist en Jenny van de duurzame hergebruikwinkel "Juffrouw Stippel" op de Steijnlaan, kijken met zijn allen terug op een vermoeiende maar hele succesvolle dag. Samenleven doe je niet alleen, samen geven ook niet.

Logo Kinderen van de Rekening

Het inzamelen van (oude) kinderschoentjes voor de actie "Kinderen van de rekening" loopt nog tot 1 december. Tot die datum kunt u kinderschoentjes inleveren bij de bestuursleden van de SP Zeist. Op 4 december zullen alle verzamelde kinderschoentjes op het Binnenhof worden neergezet om zo onze regering te herinneren dat er in Nederland kinderen opgroeien in armoede. De schoentjes blijven dan ook symbolisch leeg (na afloop van de actie krijgen de schoentjes een goede bestemming).

lege kinderschoentjes

Pieter Wout Duquesnoy 030-6959716