Voedselbank Zeist open dag

7 oktober 2012

Voedselbank Zeist open dag

Net zoals GroenLinks, landelijk, gooide ook de Voedselbank Zeist op 6 oktober haar deuren open. In tegenstelling tot GL is de Voedselbank Zeist echter heel succesvol. Met een bestaan van 5 jaar en op dit moment zo'n 100 voedselpakketten die verwerkt worden door zo'n 60 vrijwilligers, dat is groots. Helaas, moeten we dan nog altijd zeggen. Het is natuurlijk in een rijk land als Nederland het beste als er geen voedselbanken nodig zijn. Ze zijn echter nodig.

Uiteraard heeft de SP ook laten zien dat ze de voedselbank een warm hart toedragen.

De trommels bij het feest

Het 5 jarig bestaan werd leuk en met blijdschap gevierd, met heerlijke afrikaanse trommels en een goede inkijk in al het werk van de voedselbank. En uiteraard kunnen ze altijd vrijwillige steun, bijvoorbeeld een donatie, gebruiken. Kijk op hun website www.voedselbankzeist.nl voor meer informatie.

feest

Ondanks de regen en de zeer zeer lage opkomst van bezoekers was de ontvangst in het distributie centrum hartverwarmend .
Uiteraard vind ik het vooral belangrijk dat de voedselbank ondanks de regen in het zonnetje gezet wordt.
Iedereen was tussen 11.00 en 15.00 uur van harte welkom in het distributiecentrum.
Behalve stands waar men informatie kon krijgen, waren er we ook rondleidingen in het centrum, werd promotiefilmgedraaid en waren er leuke verrassingen voor de bezoekers. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken.
Uiteraard bezochten ook onze bestuursleden deze open dag Hulde voor alle vrijwilligers van de voedselbank die zich momenteel inzetten om iedere week maar weer voedselpaketten af te leveren.

Vrijwilliger van de voedselbank