Bushaltes moeten blijven

1 oktober 2012

Bushaltes moeten blijven

Onder de noemer 1voorOV is de SP in actie gekomen tegen het snoeien op het Openbaar Vervoer door het Bestuur Regio Utrecht (BRU). In Zeist worden onder andere de lijnen 53, 52 en 74 "rechtgetrokken", deze komen dan niet meer door de wijk of een belangrijk deel daarvan. De haltes bij Nijenheim vervallen bij lijn74, Verzetslaan en winkelcentrum Vrijheidsplein weg, de route door staatsliedenkwartier met v/d Merschlaan en van Lennepplein moeten weg. Belachelijk, vooral omdat ook de prijs nog eens met 5% omhoog moet gaan vanaf december2012.

1 voor OV

Al vele duizenden handtekeningen zijn online op www.1voorOV.nl en gewoon op papier opgehaald. Ook deze zaterdag hebben we als SP weer actie gevoerd, deze maal met onze SP-stand op de Hogeweg. Wel 130km op de snelweg, met hele dure aanpassingen van geluidsschermen en zo. Maar geen geld voor OV. Het is een schande dat de bestuurders hiermee gaan wegkomen.

In de raadsvergadering van 2 oktober zal deze kwestie eindelijk door de politiek worden besproken, de SP zal dan een motie indienen het rechttrekken van de lijnen niet door te voeren. Uiteindelijk zal in het dagelijks bestuur van het BRU op 8 oktober de beslissing vallen. Uw stem laten horen is hierbij belangrijk, want tot nu toe is de politiek en de burger nog steeds buitenspel gezet.