SP Zeist vreest bezuinigingen op Wajonguitkeringen en sociale werkvoorziening

13 september 2012

SP Zeist vreest bezuinigingen op Wajonguitkeringen en sociale werkvoorziening

Traditiegetrouw wordt de aftrap van de verkiezingen door de SP gegeven op het moment dat de stembussen gesloten zijn. Na onze verkiezingsbijeenkomst hadden wij een prachtige SP-taart over.

Wij brachten deze SP-eciale taart naar atelier Totem waar kleinschalige zorg op een unieke manier gegeven wordt.

SP-eciale taart voor atelier Totem

In de afgelopen maanden voerde de PvdA met de SP actie tegen bezuinigingen op de sociale werkvoorziening en de Wajong. Duizenden werknemers van sociale werkplaatsen en jongeren met een handicap hebben zich laten zien met onder andere een kilometerslange ketting van werkhandschoenen onder het motto 'Armoede werkt niet'. De PvdA denkt fors te kunnen bezuinigen op de sociale werkvoorziening en de Wajong voor jonggehandicapten. De PvdA heeft dat voorstel aangeleverd bij het Centraal Planbureau. De Volkskrant schrijft vandaag dat het plan van de PvdA 'lijkt op de Wet werken naar vermogen van het kabinet-Rutte, waartegen de PvdA ageerde.' Het PvdA-plan moet een bezuiniging van 1,2 miljard euro opleveren. De zwaarste lasten worden zo door de PvdA op de zwakste schouders gelegd.

Totem en de SP zijn geen onbekenden van elkaar. In minder goede tijden wisten we elkaar al te vinden.
Als SP Zeist maken wij ons met grote regelmaat zorgen om de zorg. Dat doen wij ook over de plannen van de PvdA om 1,2 miljard te bezuinigen op onder andere deze vorm van zorg.. SP-Kamerlid Sadet Karabulut heeft inmiddels Kamervragen gesteld. Ze wil weten hoe de PvdA denkt fors te kunnen bezuinigen op de sociale werkvoorziening en de Wajong voor jonggehandicapten.