Verkiezingsposters!

12 augustus 2012

Verkiezingsposters!

In de ochtend van 11 augustus kwamen de lokale afdelingen van alle partijen bij elkaar op de gemeentewerf om daar de twintig verkiezingsborden te beplakken met posters. Ook de SP was hierbij aanwezig, met onder andere de voorzitter van onze gemeenteraadsfractie Pieter Wout Duquesnoy en onze campagneleidster Annemieke Pluijgers.

Helaas waren onze posters ondanks het standaardformaat te groot voor de toegewezen vakken, een probleem waar niet alleen wij tegenaan liepen, maar met de hulp van een Stanleymes was dit snel opgelost. In de felle ochtendzon werden snel de handen uit de mouwen gestoken en binnen drie kwartier waren alle posters op hun juiste plek geplakt.

Saillant detail is de verwarring die ontstond door de opstelling van de borden. Aangezien deze twee aan twee worden geplaatst, hoefde elke partij slechts de helft van de totaal veertig borden te beplakken. In het begin zorgde dit voor verwarring, waardoor de PvdA per ongeluk een poster op de plek van de SP plakte. In afspraak tussen de lokale fractievoorzitters van de PvdA en de SP, Karst Schuring en Pieter Wout Duquesnoy, werd besloten dat de SP over de poster van de PvdA heen mocht plakken, om zo de juiste vooraf aangewezen indeling te herstellen.

Pieter Wout Duquesnoy: "Dit is uiteraard helemaal niet symbolisch dat we nu over de PvdA plakken. SP en PvdA gaan na 12 september samen regeren, dat is ons streven. Roemer is daarbij uiteraard een prachtige premier. En dat we nu al in overleg over elkaars posters kunnen plakken, toont hoe gehecht de PvdA is aan een goede relatie met de SP".

Maandag worden de verkiezingsborden door de gemeente geplaatst. Tevens ontvangen wij dan de nieuwe serie posters. Mocht u zien dat een poster van de SP verdwenen of beschadigd is, kunt u dit bij ons melden. Wij zullen in dit geval een nieuwe poster ophangen. Bel 06 46 10 23 97 of 06 51 00 99 86.

Verkiezingsposters plakken!

Foto: Reyn Schuurmans