Dichterbij? Neen, verder weg!

20 juni 2012

Dichterbij? Neen, verder weg!

Dichterbij. Dat is het motto van de huidige Zeister coalitie. Deze coalitie, die samen met hun eigen wethouders heeft ingestemd met het slopen van bushaltes in de Verzetswijk, in het Staatsliedenkwartier, in Zeist West en op de Prinses Margrietlaan. Zodat nu een heleboel mensen, bijvoorbeeld ook de bewoners van Eldorado en de Binnenhof, veel verder moeten lopen naar een bushalte. Wat betreft OV-beleid is deze coalitie echt de weg kwijt. Meedenken in een regionale club over een tramlijn van Utrecht Centraal, over de Biltstraat, naar en door Zeist. Maar ondertussen het fijnmazige busvervoer verkwanselen.

Op 2 en 4 juli worden er informatie bijeenkomsten gehouden. daar zullen u de voordelen uit de doeken worden gedaan. Zoals dat de busrit korter wordt en daarom goedkoper. Ze vertellen er niet bij dat ze tevens in de planning hebben in december de ritprijs met 5% te verhogen. En ook niet dat u al veel meer moest betalen voor dezelfde busrit dan toen het nog met de strippenkaart ging. Ze zullen ook zeggen dat de beslissing al genomen is. Den Haag doet een bezuiniging en het Bestuur Regio Utrecht bezuinigt dit direct door aan de buspasagiers. heel vreemd dan dat in andere delen van de provincie Utrecht, waar Provinciale Staten het voor het zeggen hebben, die 5% verhoging van de ritprijs NIET gebeurd. Er rijden straks twee verschillende soorten bussen, met verschillende prijzen, door de provincie.

Die informatie bijeenkomsten zijn toch heel belangrijk, ook al zeggen ze dat de besluiten al genomen zijn. Die besluiten zijn namelijk genomen, zonder ook maar iets aan de burgers te vragen. Dus, als de raadsleden in Zeist dichterbij de burger willen, dan moeten ze naar u luisteren. Op 2 juli is de bijeenkomst om 19.30 in Wijkservicepunt Noord (Café Noord)aan de Joh. v. Oldenbarneveltlaan 103. Op 4 juli is de bijeenkomst in het Kerkelijk Centrum Zeist West (Ontmoetingsruimte) in De Clomp 33-01. Ook hier start de bijeenkomst om 19.30 uur, de eindtijd is ongeveer 21.00 uur. Laat uw stem ook horen. U kunt uiteraard ook de petitie tekenen tegen de verdwijning van de bushaltes op www.1voorOV.nl.

Bushaltes opgeheven in Zeist