SP vraagt aandacht voor minima op verjaardag Maxima

17 mei 2012

SP vraagt aandacht voor minima op verjaardag Maxima

De SP in Zeist zal op de verjaardag van prinses Maxima, op 17 mei, ook stilstaan bij de minima in Nederland. In Nederland leven nog teveel mensen in armoede. De SP vindt dat een schande voor een rijk land als Nederland.

SP Raadslid Pieter Wout Duquesnoy: "Er groeien in Nederland ruim 343.000 kinderen op in armoede. Deze kinderen kunnen niet mee doen met sport, cultuur of krijgen niet elke dag een warme maaltijd. We zetten deze kinderen daarmee al op jonge leeftijd op achterstand. De SP weigert dit te accepteren en stelt daarom maatregelen voor om de armoede in Nederland te bestrijden, zoals een verhoging van het minimumloon en de daaraan gekoppelde uitkeringen." SP Raadslid Pieter Wout Duquesnoy vroeg rond de uitreiking van het 25000-ste voedselpakket in Zeist mensen om minimaal een euro te storten op de rekening van de SP, zodat we samen de kosten van vervoer en energie van een voedselpakket konden sponseren. In die opzet zijn wij geslaagd. Alle donateurs hartelijk bedankt!

Vandaag gaat er een hoop aandacht naar die ene Maxima, maar wij zouden ook graag willen dat mensen bewust zijn van de vele minima, die het steeds moeilijker hebben. Hen negeren zou 'een beetje dom' zijn. Op de verjaardag van Prinses Maxima staan we even stil bij de minima. Ook in Zeist.

Op deze feestdag dragen we de opbrengst 410 euro van deze SP mini-actie over aan Dhr Graas Teuben, coördinator van de voedselbank Zeist.

Met deze actie probeert de SP op een ludieke wijze aandacht te vragen voor de armoede –ook onder werkenden– in Nederland.