1voorOV op Vrijheidsplein in Zeist

30 mei 2012

1voorOV op Vrijheidsplein in Zeist

Het verdwijnen van bushaltes in Zeist, besloten door het Bestuur Regio Utrecht, heeft ook grote effecten voor het busvervoer in de Verzetswijk in Zeist. De haltes Verzetslaan, Vrijheidsplein en Johannes Postlaan staan op de nominatie om te moeten verdwijnen. De bus gaat dus niet meer door de wijk maar eromheen.

De gezamenlijke winkeliers van het Vrijheidsplein zijn hier zeer boos over. Zij hoorden dat de SP met een campagne tegen deze plannen bezig zijn en hebben contact met de SP gezocht om dat ze mee willen doen aan de actie 1 voor OV !

Jan overhandigd de lijsten

Patrick Stevens, van Stevens haarstyling, heeft van SP-afdelingsvoorzitter Jan Voogdt flyers/posters en
handtekeningenlijsten ontvangen. Jan: "Het is belachelijk dat een BRU, nu ze eigenlijk al zijn afgedankt door de landelijke politiek, in hun laatste jaar zulke drastische willen doorvoeren. Allerlei bushaltes, juist in de wijken bij voorzieningen en ouderenhuisvesting, moeten verdwijnen omdat de BRU vind dat er bezuinigd moet worden. Dit is de afbraak van een goed OV, daar moet de hele Zeister samenleving tegenin gaan".
Naast de handtekeningenlijsten kan iedereen ook de petitie tekenen via www.1voorOV.nl
Op www.1voorOV.nl kun je nog meer informatie krijgen over de draconische plannen van het BRU die niet alleen Zeist raken maar onder andere ook het stadsvervoer van Utrecht.