1 voor OV!

12 april 2012

1 voor OV!

Eind maart werd bekend dat het Bestuur Regio Utrecht (BRU) zonder enige vorm van inspraak, in de provincie Utrecht een groot aantal OV buslijnen wil inkorten of schrappen. Dat betekent voor Zeist dat er maar liefst 15 bushaltes op de nominatie staan opgeheven te worden.

Het gaat om de volgende haltes: in Zeist-West zijn dat de Grote Koppel, Nijenheim, Koppelweg, de Sluis en de Dreef/Krommerijnlaan. Het gaat dan verder in de Verzetswijk met de halte Verzetslaan, Vrijheidsplein Johannes Postlaan. Dan de haltes aan de Burgemeester Patijnlaan, van der Merschlaan, Jacob van Lennepplein, Berkenlaan, Kritzingerlaan. In Kerkebosch willen ze niet meer stoppen op de Graaf Adolflaan en Prinses Margrietlaan 235.

Dan volgt er per 1 januari 2013 ook verhoging van de ritprijs van 5%.

Kortom minder bus voor meer geld!

Voor de SP is deze kaalslag op het OV onacceptabel. Om het protest kracht bij te zetten organiseert de SP op 14 april een demonstratie bij het station Lunetten in Utrecht. Vanaf 13:00 uur nemen we lijn 1 vanaf ’t Goylaan naar het station, waar aansluitend de demonstratie zal plaatsvinden. U kunt natuurlijk ook direct naar het station gaan.

Meer informatie op www.1voorOV.nl