Oprichter voedselbank Zeist overvallen

21 februari 2012

Oprichter voedselbank Zeist overvallen

Onlangs won een van de vrijwilliger van de voedselbank Zeist de wekelijkse twitteractie van Bloemen van Thijs.
Daarmee won hij een prachtig boeket bloemen.
Bloemen krijgen is natuurlijk een feestje, maar zo'n mooi boeket weggeven is dat ook.

De winnaar besloot dan ook het twitterboeket niet zelf te houden, maar te schenken aan de oprichter van de voedselbank Zeist, Graas Teuben. Graas Teuben signaleerde jaren geleden dat er ook in het relatief welvarende Zeist veel verborgen armoede was. Gemeentelijke instanties verklaarden hem voor gek, er zouden hooguit 4 gezinnen in Zeist onder de armoede grens leven. Graas wist echter beter en zette door.
Tegenstanders van de voedselbank daagde hij uit om zelf eens van 185 euro leefgeld per maand rond te komen. Nog niemand nam die uitdaging aan.

Graas Teuben met boeket
Foto: Reyn Schuurman Slotstad Nieuws

Door zijn enthousisme wist hij vele vrijwilligers om zich heen te verzamelem die van de Zeister voedselbank een professioneel bedrijf te maken. Waar veel, veels te veel, Zeistenaren helaas een beroep op moesten doen. Graas houdt er niet van om zelf in het zonnetje gezet te worden, al eerder zette hij liever een ander in het zonnetje dan dat hij daar zelf door verwarmd werd. Zie medewerkers_voedselbank_zeist_overvallen.
Ditmaal lukte dat hem niet.
Bloemen van Thijs was zo onder de indruk van bovenstaand verhaal dat hij besloot om Graas zelf nu te laten stralen. Samen met een fotograaf van Slotstadzeist besloten ze Graas opnieuw te overvallen.
Dit keer met een prachtig boeket van Bloemen van Thijs.
Zelf kans maken op een prachtig twitterboeket? Volg dan

Kunt u zelf moeilijk rondkomen of wil u juist de voedselbank Zeist steunen kijk dan eens rond op de http://www.voedselbankzeist.nl/
Graas benadrukt dat de voedselbank slechts voedsel inzameld en verstrekt. Goederen en kleding zijn niet welkom, die zijn welkom bij de kringloop Zeist, bij het Leger des heils en natuurlijk bij de weggeefwinkel Zeist.