Incident bij nieuwjaarsreceptie Zeist

3 januari 2012

Incident bij nieuwjaarsreceptie Zeist

Het stond toch echt op de uitnodiging ;

Het Zeister Nieuwjaarsfeest vind maandag 2 januari plaats, van 20.00 tot 22.00 uur in het Slot Zeist. Burgemeester Koos Janssen en de wethouders nodigen alle inwoners van de gemeente van harte uit hierbij aanwezig te zijn.

Tijdens het feest kan op informele wijze met elkaar worden kennisgemaakt, bijgepraat en van gedachten gewisseld.

Om 20.30 uur houdt burgemeester Koos Janssen zijn nieuwjaarstoespraak. We kijken met elkaar terug op het afgelopen jaar en blikken vooruit naar 2012.

Toegang tot het Nieuwjaarsfeest is gratis en u hoeft zich niet aan te melden.

Als SP hechten we grote waarde aan het luisteren naar de burgers in de raad en op de straat. Raadslid Pieter Wout Duquesnoy, Jan Achterberg - fractieassistent - waren dan ook binnen te vinden en genoten van de optredens van locale artiesten, wisselden nieuwjaarswensen uit met collega's en bezoekers.
Als actiecoördinator van de SP Zeist wenste ik met een, door de bekende Zeister cartoonist Ruben Verheijen gemaakte, nieuwjaarskaart alle bezoekers namens de SP Zeist gezonde zorg toe. Deze kaarten waren de afgelopen week ook bij zorginstellingen in Zeist en omgeving bezorgd. Oa bij Altrecht, Reijnaarde en natuurlijk bij de Zonnehuize. De wens was voor iedereen gelijk.

En werd zeer positief en zelfs verrast gereageerd. Opeens werd ik ingesloten door drie beveiligers, die mij namens de organisatie sommeerden om het plein te verlaten omdat ze dit ongepast vonden. De discussie met de heren beveiligers over dat ik mij op openbaar terrein bevond en als inwoner van Zeist toch echt een uitnodiging had om langs te komen om de beste wensen over te brengen werd natuurlijk gewonnen. Wat de reden was dat de organisatoren deze nieuwjaarwens aanstootgevend vonden bleef een raadsel. Er werd niet ingegaan op de uitnodiging om dit toe te lichten.

Uiteraard ben ik zeer benieuwd naar hun motivatie.

We doen dit namelijk al vele vele jaren zo .Zie een eerder verslag.

Mocht u in 2012 de SP Zeist willen spreken, dan kan dat uiteraard, in de raad en op straat. Iedere laatste zaterdag van de maand staan we op winkelcentrum Belcour.

Was u aanwezig bij deze nieuwjaarsbijeenkomst of wil u laten weten of u onze deze SP Wens ongepast vond laat het dan weten via ons twitteraccount https://twitter.com/#!/SPZeist

Tot slot wens ik u uiteraard namens de SP Zeist gezonde zorg toe

Jantje Paasman