Gelukkig Nieuwjaar!

3 januari 2012

Gelukkig Nieuwjaar!

Namens het bestuur van de afdeling willen wij u alle goeds voor u en degenen die dicht bij u zijn toewensen. Wij hopen dat u in goede gezondheid, en die niet alleen in 2012, in staat bent uw dromen en ambities kunt waar maken en tijd door te brengen met de mensen met wie u dat het liefst doet.
Gelukkig 2012 en gezonde zorg!
cartoon: Ruben Verheijen

Het jaar 2012 zou wel eens een spannend jaar kunnen worden. Zo werd ons eind vorig jaar door het kabinet Rutte tussen neus en lippen door nog even aangekondigd dat er mogelijk nog meer bezuinigd moet gaan worden. En waar zullen dan de klappen vallen? Studenten, ouderen of nog meer bezuinigen op de zorg? Er schijnt in het kabinet een lijstje rond te gaan waar nog wel wat bezuinigingsposten op staan. Daar zullen ze in de loop van het jaar nog wel op terug komen. De vraag voor ons is echter, hoe lang we dit nog pikken. Wat kun je nog van de laagstbetaalden afnemen? In een ander bericht op deze website kunnen we lezen dat het aantal cliƫnten van de voedselbank in Zeist verder oploopt. Niks om trots op te zijn dacht ik zo. Hoe pijnlijk is het voor cliƫnten en personeel van de Zonnehuizen in Zeist dat deze instelling failliet verklaard is. Ik vraag mij dan toch af wie daar voor verantwoordelijk is, en hoe heeft het toch zover kunnen komen. Het afgelopen jaar kwam Zeist regelmatig op televisie met berichtgevingen over zorginstellingen in Zeist, zorginstellingen waar van de berichtgeving zeker geen berichtgevingen waren van dat het nou allemaal zo geweldig was in Zeist. Ook niks om trots op te zijn. Maar ik wil niet doorgaan met dit soort slechte berichten, want dat zou de welgemeende nieuwjaarswens geheel te niet doen. En daarom hebben we met medewerking van de cartoonist Ruben Verheijen de bovenstaande wenskaart gemaakt.