10000 EURO valt in Zeist

1 januari 2012

10000 EURO valt in Zeist

Deelnemers aan loterijen kijken hun loten na. Moderne gelukzoekers gaven een vermogen uit in de hoop op een beter leven. Megaknallers, superjackpot, je moet meespelen om in de prijzen te kunnen vallen. Je zou het maar winnen. Nederlanders en medelanders waagden massaal een gokje op een beter leven. In kamp Zeist hopen de bewoners ook op een betere toekomst, zij hadden minder geluk.

Wij gooien, als we niets gewonnen hebben ,ons lot weg. Hun lot is is echter onzeker. In de stromende regen stonden de wakers van kamp Zeist stil bij bij het lot van vreemdelingen, vreemdelingen die hun zoektocht naar veiligheid en geluk moesten bekopen met een onvrijwillig verblijf achter prikkeldraad.
Miljoenen worden uitgegeven om hun vrijheid te beperken. Weggestopt in barrakken in de bossen vallen ze niet op. Al 75 keer proberen de wakers van kamp Zeist daar verandering in te brengen.

Prikkeldraad van kamp zeist

De telefoonkaartenactie voor de vreemdelingen in het detentiecentrum Kamp van Zeist is succesvol verlopen. Els Brouwer van de raden van kerken meldde bij de maandelijkse wake bij Kamp Zeist dat er ruim € 10.000 binnengekomen is. Dat was ruim voldoende om alle 620 vreemdelingen een telefoonkaart te kunnen geven, waarmee ze rond Kerst hun dierbaren konden bellen.
De organisatoren hebben laten weten dat er nog voldoende geld over is om ook met Pasen iedereen een kaart te kunnen schenken. Ze willen ook langs deze weg graag alle 200 personen en groepen die hebben bijgedragen heel hartelijk danken

Voor de mensen in Kamp Zeist is contact met de buitenwereld van groot belang. Zeker met de feestdagen is het voor de vreemdelingen in detentie in Kamp Zeist van groot belang om hun familie en vrienden te kunnen bellen. Maar bellen kost geld. Daarom is een telefoonkaart altijd een zéér welkom cadeau. De gezamenlijke kerken deden bij de 75ste maandelijkse wake bij Kamp Zeist dan ook alvast een oproep om ook met pasen een telefoonkaartenactie mogelijk te maken.

Doet u ook in 2012 mee ?
Uw kunt uw bijdrage graag overmaken aan: Stichting Steuncomité Asielzoekers en Vluchtelingen In Zeist (SAVIZ)
Bankrekening 7454020 Onder vermelding: telefoonkaarten (N.B. adresseer volledig, inclusief de woorden "In Zeist", anders komt het geld terug).