ONGELOOF WOEDE EN VERDRIET

21 december 2011

ONGELOOF WOEDE EN VERDRIET

Geen fijne feestdagen voor 1300 medewerkers Zonnehuizen

Zojuist via twitter onderstaand bericht naar buiten gekomen:
Personeel Zonnehuizen krijgt deze maand maar een deel van hun salaris. Ze worden de dupe van dreigend faillissement. Dit was niet de afspraak.

Echt zo een rotstreek: je personeel, dat zucht onder faillissement, 4 dagen voor kerst zeggen dat salaris niet betaald wordt. Personeel dat, nadat zelfverijkende graaiende bestuurders vertrokken waren, bleef en vocht voor het kunnen blijven leveren van zorg. Afgelopen week zaten ze samen met hun clienten al letterlijk in de kou toen een leverancier een onderdeel van de verwarming terughaalde.
Nu vier dagen voor de kerst dreigen de medewerkers definitief in de kou gezet te worden.

Ipv een beloning voor hun inzet en bevlogenheid krijgen zei nu de rekening gepresenteerd. 1300 medewerkers krijgen slechts een klein deel van hun salaris uitbetaald.
Hoe het daarna verder gaat is onduidelijk.
SP tweede kamerlid Renske Leijten laat de medewerkers van de Zonnehuizen niet in de kou staan ze zal de staatssecretaris naar Kamer roepen.
De SP Zeist steunde de medewerkers al eerder toen ze een brandbrief naar de minister stuurde /nieuws/2011/12/wat-gebeurt-er-met-de-zorg-in-zeist.
Ook in 2012 zullen we verpleegkundigen en verzorgende steunen die zich inzetten voor een goede zorg, waar menselijkheid centraal staat.
Zeister SP raadslid Pieter Wout Duquesnoy meldde in een eerste reactie een meldpunt te starten waar verpleegkundigen, verzorgende en zorgafnemers hun ervaringen kunnen melden.
U kunt u ervaringen nu al mailen via het contactformulier /reactie.shtml

1 voor zorg