Begin 2012 goed beleg in een aandeel zorg

31 december 2011

Begin 2012 goed beleg in een aandeel zorg

De SP Zeist kijkt doorgaans kritisch naar de ontwikkelingen in de zorg. Toen indertijd de witte uniformen of de spijkerbroeken van hartwerkende verpleegkundigen steeds meer vervangen werden door maatpakken en stropdassen, die functies gingen bekleden en beslissingen namen over ipv met de cliënten ging het mis.

De vrije marktwerking die andere partijen vereerden als een soort religie zou er voor zorgen dat de zorgpremies zouden dalen en de zorgkosten omlaag zouden gaan. Wij hebben er niets van gemerkt, de zorg is voor steeds meer mensen onbetaalbaar geworden.

AANDEEL GEZOND VERSTAND
Ze gaan 'handelen in aandelen gezond verstand' : je kunt straks (een deel van) de eigen bijdrage voor één persoon doneren!

Als SP Zeist zijn we kritisch als het om vrije marktwerking gaat . De zorg is immers geen markt, maar wij hopen dat er voldoende aandelen gezond verstand verkocht gaan worden.

In 2012 wordt de verplichte eigen bijdrage ingevoerd, ook voor kwetsbare cliënten van de GGZ .........

In Utrecht zijn 300-400 mensen die aantoonbaar de eigen bijdrage niet kunnen betalen.
Per 1 januari 2012 richt Forensisch ACT-team Altrecht in samenwerking met tekstbureau De Core Business en Rotary Nederland een noodfonds voor gezond verstand op.
Hun doel is om 6000-8000 euro (300-400 x de eigen bijdrage van 200 euro) in te zamelen.

Maakt Den Haag er een potje van – wij maken er een potje voor! Doe jij mee ? http://www.wemakenereenpotjevoor.nl/