Op de tandem voor de ketting van solidariteit

20 november 2011

Op de tandem voor de ketting van solidariteit

De ketting van solidariteit groeit. Vandaag zijn Gerrit en ik op de tandem door Zeist gereden. Handtekeningen verzamelen tegen de rijksbezuinigingen op de sociale werkplaats en de Wajong. Het mooie weer nodigde dit wel uit en verder weten we nu ook wanneer al die handtekeningen aan het kabinet worden aangeboden.

Dat zal zijn in een grote manifestatie in de Brabanthallen in Den Bosch. Op 10 december en het duurt van 13.00 tot 16.00 uur. En uiteraard gaat de SP Zeist daar naar toe en kun je meerijden met onze bus.

Gerrit en Pieter Wout op de tandem

Onze eerste tandemstop was bij Altrecht, bij het clientencentrum SPB aan de Oude Arnhemseweg. Daar werden we hartelijk ontvangen en uiteraard vonden ze het een heel goed plan om ook daar de mensen de kans te geven hun handtekening op de werkhandschoen te zetten. De komende 2 weken staan de werkhandschoenen daar klaar. En natuurlijk werkt direct de eerste handtekening gezet.

Zetten van de handtekening

Daarna op weg naar Accent in Zeist West. De handschoenen werden ook daar van harte ontvangen en Herman wilde graag als eerste hier zijn handtekening plaatsen.

Herman zet zijn handtekening

Voor een organisatie als bij Accent dreigen natuurlijk ook ellendige plannen. Hoe gaat het straks verder als de indicaties voortaan via de gemeente en de WMO lopen in plaats van de AWBZ? Daar is het laatste nog niet over gezegd. Diezelfde zaken spelen net zo bij het clientencentrum van Kwintus aan de Laan van Vollenhove en ook bij Totem, aan de De La Reylaan. Bij Totem was het een drukte van belang. In de afgelopen 4 jaar is hier een prachtig project opgebouwd door Aart en alle clienten annex vrijwilligers. En dat betekende voor de actie al meteen weer 15 nieuwe handtekeningen.

Op zaterdag 10 december gaan we met zijn allen en al die duizenden getekende werkhandschoenen naar Den Bosch. De manifestatie, met o.a. Job Cohen en Emiel Roemer, begint op 13.00 uur in de Brabanthallen. De SP afdelingen regelen weer een (of meer) bus(sen). Dus al je naar de manifestatie wilt kun je je hiervoor aanmelden op zeist@sp.nl en dan hoor je vanzelf waar en hoe laat je op 10 december op kunt stappen. De terugreis vertrekt vanuit Den Bosch om ongeveer 16.00 uur. Aanmelden aub liefst vóór 1 december, zodat we alles goed kunnen voorbereiden.