Muziekinstrumenten gezocht

12 november 2011

Muziekinstrumenten gezocht

Laura hoogstraten ( Groen Links Zeist ) gaf eerder het goede voorbeeld door een gitaar te schenken voor de bezoekersgroep van vreemdelingen in kamp Zeist. Bij de maandelijkse wake van de raden van kerken bij kamp Zeist volgde ons SP raadslid Pieter Wout Duquesnoy haar goede voorbeeld door wat muziekinstrumenten te schenken.

Heeft u ook nog muziekinstrumenten over die ongebruikt liggen te verstoffen, schenk ze dan tbv de bezoekersgroep kamp Zeist of het Asielzoekerscentrum Leersum. Er is vooral behoefte aan trommels, gitaren etc.
U kunt uw muziekinstrumenten meenemen naar de wake op 4 december (16.30 uur) of afgeven bij een van de bestuursleden van de SP Zeist. U vind hun contactadressen hier :/bestuur.shtml. Wij zorgen er dan voor dat ze op juiste plek komen.

mensen bij de wake

Motie Gesthuizen
In december 2010 besloot een meerderheid van de Tweede Kamer met de motie Gesthuizen de regering op te roepen om onderzoek te verrichten naar de mogelijkheden om meer gebruik te maken van alternatieven voor vreemdelingenbewaring, zoals meldplicht, elektronisch toezicht en verblijf bij familie of opvang.
In zijn reactie op de motie sluit minister Leers helaas voor een groot aantal vreemdelingen op voorhand alternatieven uit. Voor kleine groepen zal hij wel pilots laten uitvoeren.

Van vrijheid beroofd.
Begin september voerden circa 60 mensen uit vier afdelingen van het detentiecentrum Zestienhoven een vreedzame sitdown-actie om de aanbevelingen van Amnesty uitgevoerd te krijgen. Een groep vreemdelingen uit twee van deze afdelingen heeft haar verontwaardiging over de gevangenschap ook verwoord in een gezamelijk geschreven brief https://rotterdam.sp.nl/nieuws/brief_mensendetentiecentrumzestienhoven.pdf

bloemen

Zij voelen zich belaagd en van hun vrijheid beroofd. In plaats van de bescherming die zij in Nederland zochten, vonden zij naar eigen zeggen nog meer onmenselijkheid. Een van hun grootste klachten is dat veel mensen totaal niet weten hoe lang de gevangenschap nog duurt. Zij vroegen het meldpunt vreemdelingendetentie om naar buiten te treden met deze brief en zo stem te geven aan hen wier klacht niet wordt gehoord. De brief is ondertekend door 35 mensen, onder vermelding van hun geboortedatum, afdeling, cel en detentienummer

Zet uw handtekening
Wij vragen uw solidariteit met deze 35 gedetineerden in het detentiecentrum Rotterdam die namens velen van hun lotgenoten met hun brief hun stem laten horen. Dat kunt u doen door deze solidariteitsverklaring https://rotterdam.sp.nl/nieuws/steunverklaring-detentiecentrum.stm te ondertekenen. De strijd voor een humaan vreemdelingenbeleid houdt namelijk niet op bij kamp Zeist.