NS loket op Station Driebergen-Zeist

1 juni 2011

NS loket op Station Driebergen-Zeist

NS heeft plots beslist dat het NS loket in de AH-to-go op ons station maar weg moet. Het kost teveel geld en mensen moeten maar terecht bij de automaat. Of liever nog heeft NS dat je de OV-chipkaart gebruikt.

In een eerder bericht (zie:/nieuws/2011/05/niet-sluiten) werd hier al melding van gemaakt.

Maar ook in de raad zijn we zowel in Utrechtse Heuvelrug als in Zeist bezig met deze sluiting. In de raadsvergadering van 31 mei is in Zeist, ruim na 23.00 uur, de motie van de SP aangenomen. Deze motie roept op dat het college, namens de raad, de NS aanspreekt op haar service-functie. Houdt dit loket open. En laat NS het afweten, dan kunnen we zelf zoiets maken. Bijvoorbeeld in Ermelo heeft de gemeente de handen ineengeslagen met de sociale werkvoorziening. Ook in Zeist zou onze BIGA bijvoorbeeld heel goed mensen voor dat loket kunnen leveren. Eventueel zelfs met een winkeltje of eetgelegenheid (zoals Abrona in de Montaubanstraat). En de hele raad, zowel in Zeist als in Heuvelrug, staat achter deze eis. Want je moet je ook indenken dat we voor honderden miljoenen gaan stoppen in de ondertunneling, maar ook in station en stationsgebied. Een poort tot de Heuvelrug. Bij zo'n prachtige poort hoort ook een kaartjes-loket. Bij al die miljoenen voor de nieuwbouw zijn de kosten van het openhouden van het loket echt peanuts.

HIER vind u de volledige motie (PDF alert!).