Niet sluiten!

26 mei 2011

Niet sluiten!

Het verdwijnen van het NS-loket op station Driebergen-Zeist is een foute bezuiniging.
Dat is het standpunt van de SP in Zeist en Utrechtse Heuvelrug. Hiervan worden mensen de dupe.
Onder andere de blinden en slechtzienden waarvan er in onze regio velen wonen.

Maar ook anderzins gehandicapten en ouderen maken veel gebruik van de loketfunctie in het supermarktje op het station.
Mogelijk al vanaf 20 juni moet iedereen zijn kaartje kopen bij de automaat. En ja, er komt een hulpfunctie.
De NS noemt dat HOA, hulp op afstand. Dan bel je met iemand (in Utrecht?, Amsterdam?) en die begeleidt je telefonisch om je kaartje te kopen. Je moet natuurlijk wel het machine-nummer op de automaat kunnen lezen.

actievoerders bij station Driebergen-Zeist

"En voor blinden zijn er nog andere compensatie maatregelen" vertelde Jos Sprenkels van de GPPZ.
De belangenvereniging van blinden, Viziris, stelt dat "dit een extra hindernis is om met het openbaar vervoer te reizen, ook de OV-chipkaart is nog lang niet geschikt".

SP pamflet over de voorgenomen sluiting vanhet NS loket

Pieter Wout Duquesnoy: "En wij noemen ons hier nu de care valley. Maar we "caren" niet eens voldoende om een serviceloket op dit belangrijke station open te houden. Er worden miljoenen gestopt in dit station en de omgeving, de komende jaren. De service van de NS verdwijnt echter als een hogesnelheidstrein."

actievoerders bij station Driebergen-Zeist

De SP afdelingen Zeist en Utrechtse Heuvelrug hebben vandaag de eerste flyers aan reizigers uitgedeeld.
De boodschap is dat het loket open moet blijven. De SP roept de mensen op om een klacht te sturen naar de NS.

Ook Radio M was daarbij aanwezig en heeft een tweetal interviews afgenomen:

(Bron: www.rtvutrecht.nl )

Ook staat er de komende dagen een poll op de site van de Nieuwsbode, daar kunt u uw stem uitbrengen!