Fietsen en verpleging.

12 mei 2011

Fietsen en verpleging.

Bij het onderwerp fietsen en verpleging denk je al snel aan de thuiszorgers, die op hun fiets van huis naar huis gaan. Geen slechte gedachte op deze 12-de mei, de "dag van de verpleging". Maar de fietsen uit de titel hebben hier niet mee van doen. De SP Zeist was voor deze "Dag van de verpleging" naar Den Dolder gegaan.

Pieter Wout Duquesnoy

Naar Altrecht Talent om precies te zijn. En het gaat bij Altrecht Talent dan ook verder dan verpleging, vooral het zorgen voor een veilige en stimulerende omgeving is belangrijk. Een omgeving waar mensen echt aan de gang kunnen, iets kunnen leren en iets krijgen om trots op te zijn. Dus was er van de SP taart voor de mensen op de fietsenwerkplaats.

de Dag van de Verpleging taart

Arie Oudhof, de man die deze fietsenwerkplaats op heeft gezet tot een succes heeft gemaakt ontvangt van de SP Zeist als hulde hierbij ook een SPeld.

Arie en Pieter Wout Jantje en Arie

In korte tijd heeft Arie, met hulp van vrijwilligers zoals Ruud Versteeg, een goed draaiende toko op poten gezet. Arie: "Met deze vorm van fietsenreparatie en dagbesteding kan dit deel van Altrecht zichzelf geheel redden, ook financieel".

Verderop zijn we ook wezen kijken bij de creatieve dagbesteding. Hier was het Mary van der Made, de activiteitenbegeleidster, die de taart voor de afdeling in ontvangst nam. Ook hier blijkt dat een veilige en herkenbare omgeving een belangrijke waarde is om mensen zichzelf te laten ontplooien.

Pieter Wout en Mary van der Made snijden de taart aan

De medewerkers van Altrecht kregen deze dag ook het boek "Geduld en toewijding" van Cecile aan de Stegge en Jan-Cees Hoogeveen. Een boek met verhalen uit 1941. Maar vandaag, op de verjaardag van Florence Nightingale, heeft de SP weer gehoord dat contact met en toewijding voor die patiƫnten nog steeds de belangrijkste peiler is voor een goede zorg.

De plaque met spreuk

Pieter Wout