Station Driebergen-Zeist vol met kantoren?

5 april 2011

Station Driebergen-Zeist vol met kantoren?

De Driebergseweg zal vanaf 2016 met een tunnelbak onder het spoor doorlopen. Eindelijk zijn dan de problemen met wachten voor de spoorovergang bij station Driebergen-Zeist voorbij. Ook zal de hele omgeving worden aangepakt. Een nieuw station en ook een heel nieuw busstation.

De gemeenteraden van Utrechtse Heuvelrug en Zeist zijn hiervoor samen in gesprek geweest en er komt nu een simpel maar groene entree voor het nationaal park "Utrechtse Heuvelrug". Met veel groen, fietsmogelijkheden en passend bij de groene regio.
Tenminste, zo stonden de plannen er tot 2 april voor. Want nu komt de nieuwe coalitie in de provincie, VVD, CDA, D66 en GL, met een bijzondere opdracht in hun coalitieakkoord: "Alleen voor enkele OV-knooppunten, dé juiste plek voor kantoren, zoals Hof van Breukelen en station Driebergen-Zeist, bieden wij mogelijkheden voor nieuwe kantoorlocaties." Terwijl de provincie verder laat blijken dat er al voldoende leegstand in kantoren is en er dus niet moet worden bijgebouwd, willen ze dit dus met het stationsgebied tussen Zeist en Driebergen wel doen. Een heel aparte zet en ik ben benieuwd hoe de colleges en raden hier over denken. De SP Zeist heeft in ieder geval direct deze vraag gesteld aan college van B&W in Zeist. Fractievoorzitter Pieter Wout Duquesnoy vraagt zich af "of dit nog gevolgen heeft voor de al vergevorderde plannen en komt de uitvoering nu in gevaar?"
Voor alle raadsvragen, zie http://spreadsheets.google.com/pub?key=pA0j6us9O74Bg7H-3KjM-aw