Succes SP-actie Doornse Gat

17 maart 2011

Succes SP-actie Doornse Gat

Een kleine maand geleden heeft de SP bij het Doornse Gat handtekeningen opgehaald tegen de sluiting van deze dagcamping. Vele mensen, 1046 om precies te zijn, hebben nu al hun handtekening gezet, veel kinderen zijn verbolgen dat ze dan niet meer voor leuke feestjes en om te spelen hier terecht kunnen. En het is niet alleen een succes bij de gezinnen met een kleine beurs, ook vele mensen komen hier nog vaak naar toe vanuit de goede herinneringen uit het verleden. Een mooie omgeving en lekker laagdrempelig.

Aanbieden handtekeningen tegen sluiting Doornse Gat

De sluiting, die nog in december door het recreatieschap werd voorgesteld, is nu (tijdelijk) van de baan. Vanuit de gemeente Wijk bij Duurstede werd, tijdens de vergadering van het recreatieschap op 17 maart, een goede suggestie gedaan om de sociale werkplaats te betrekken bij het onderhoud. Ook gedeputeerde Van Lunteren sprak wijze woorden: "Nu sluiten van het Doornse Gat maakt het heel lastig om op dat besluit later terug te komen. Net terwijl de provincie hard aan het zoeken is naar allerlei oplossingen voor recreatie in provincie Utrecht. Het is dus een goed besluit om met een recente meevaller de sluiting voor zeker een jaar uit te stellen en in die periode naar betere oplossingen voor de bezuinigingen te kijken." En aldus besliste uiteindelijk het recreatieschap. Een applaus van de vele SP-ers, aanwezig met spandoek en borden. Lenne Bolt, SP heuvelrug: "De vandaag door ons aangeboden meer dan duizend handtekeningen zullen met deze beslissing ook wel een klein applausje laten horen."

Zie ook: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/338535

Aanbieden handtekeningen tegen sluiting Doornse Gat