Afscheid Jeroen als fractie assistent in de raad.

25 januari 2011

Afscheid Jeroen als fractie assistent in de raad.

Jeroen van Ravestijn heeft vandaag in de raadsvergadering van Zeist zijn afscheid gekregen. Jeroen verhuist weg uit Zeist en kan dus geen deel meer van de SP fractie uitmaken. Burgemeester Jansen gaf al aan dat in de vele jaren, die Jeroen raadslid en fractieassistent is geweest, hij steeds een groot enthousiasme en inzet had. En toch, eigenlijk verdient dit geen bloemetje, zei hij: "Want je gaat weg van de raad en weg uit onze gemeente".

Jeroen krijgt bloemen van de Burgemeester(Fotograaf: Reyn Schuurman)

Fractievoorzitter Pieter Wout Duquesnoy prees Jeroen vooral om zijn enthousiasme en het plezier, dat hij in de fractie en in de raad bracht. "Het is zeker een gemis, voor onze fractie en voor de raad" aldus Pieter Wout. "En eigenlijk verdient de gemeente nu juist geen bloemetje, want Jeroen vertrekt om dat er voor iemand met een gewone baan gewoon geen betaalbare woning is in Zeist. Dat moet Zeist zich aantrekken".

Jeroen met SP-fractievoorzitter Pieter Wout Duquesnoy(Fotograaf: Reyn Schuurman)

"In de provincie spreken ze erover dat we samen 'de provincie mooier maken', met Jeroen weg zal Zeist en de raad beslist minder leuk worden" aldus Pieter Wout Duquesnoy. Geen zoenen, maar een ferme handdruk als afscheid in de raad. Uiteraard gaan we binnen onze afdeling nog eens goed aandacht geven aan alle goede zaken die Jeroen heeft gedaan. Nu mag hij eerst van zijn nieuwe huis in Gelderland gaan genieten, op orde komen en de zorg opnemen voor zijn vrouw Annelies. Binnenkort loopt er weer een klein Ravestijntje rond in hun nieuwe woning.

Succes, Jeroen!

Jeroen met rgote bos bloemen(Fotograaf: Reyn Schuurman)