Niet-winkeldag 2010: SP met weggeefwinkelkraam op Belcour

27 november 2010

Niet-winkeldag 2010: SP met weggeefwinkelkraam op Belcour

Het was koud, het was nat, maar desondanks was de belangstelling voor de SP weggeefwinkelkraam al groot voordat de stand ingericht was, en gezien het weer boven verwachting. We vertrokken met een volle bus vol met goederen, en kwamen met een lege bus weer thuis.

Dat de jaarlijkse SP weggeefwinkelkraam op Niet-winkeldag in Zeist bekend is, was goed te merken. Ondanks dat we mensen verzochten om hun goederen niet naar de kraam te brengen, maar op de Weggeefwinkel-Hyves zelf aan te bieden, leek het er even op dat we met twee busladingen vol moesten terugrijden, doordat enthousiaste Zeisternaren en ondernemers spullen kwamen brengen. De weggeefwinkeliers achter de kraam werden soms zelfs verdrongen door koopjesjagers, spullenbrengers, enthousiaste SP'ers en niet-SP'ers . Er werd volop genetwerkt, gesproken en vooral geluisterd.

De SP Zeist stelt iedere laatste zaterdag van de maand op Belcour zijn ogen en oren open voor de geluiden uit de Zeister samenleving. U bent welkom op het volgende 'SPreekuur'. We blijven in Zeist, Austerlitz en Den Dolder zichtbaar, herkenbaar, aanspreekbaar! Niet alleen in verkiezingstijd, maar het hele jaar door!

Lokale en landelijke media is dat niet ontgaan: zo maakte BNN een mooie rapportage over de Niet-winkeldag. Bekijk hem hier.

Weggeefwinkelkraam op Belcour Weggeefwinkelkraam op Belcour