Emile Roemer onderwijst SP’ers uit Zeist, De Bilt en Utrechtse Heuvelrug

2 november 2010

Emile Roemer onderwijst SP’ers uit Zeist, De Bilt en Utrechtse Heuvelrug

Op maandag 1 november bezocht Emile Roemer onze regio. SP De Bilt organiseerde samen met SP Zeist en SP Utrechtse Heuvelrug een scholing voor hun actieve leden. Roemer gaf de aftrap.

Emile Roemer in Zeist

"We vonden het erg leuk dat Emile bereid was om naar ons toe te komen”, zegt afdelingsvoorzitter Jan Voogdt. “Het is nu meer dan ooit van belang om mensen in de benen te krijgen. Dit kabinet is dingen van plan die radicaal tegen de belangen van onze achterban ingaan. De komende tijd zullen we erg druk zijn om mensen te ondersteunen en actie te voeren tegen de dreigende bezuinigingen."

"Neem bijvoorbeeld de stand van zaken in de sociale werkvoorziening," stelt Voogdt. "Daar wil minister-president Mark Rutte 650 miljoen euro op bezuinigen. 30.000 banen staan op de tocht. De sociale werkvoorziening in Zeist, BIGA BV, zal die koude wind zeker voelen. Wij staan klaar om in actie te komen. Zo zullen er meer acties gevoerd moeten worden. We kunnen iedereen gebruiken. Dan is het wel van belang om mensen goed bij te praten en bewust te maken over wat er speelt."

De avond was niet openbaar, maar bedoeld voor SP-leden die al actief zijn, of dat willen worden. De scholing zal maandelijks plaatsvinden. Na Emile Roemer zullen er meer kamerleden worden uitgenodigd. Daarnaast zal er ook door de leden onderling over de actuele gebeurtenissen gesproken worden.