Moet de zorg de crisis betalen?

27 september 2010

Moet de zorg de crisis betalen?

Met deze vraag aan het wandelend en winkelend publiek stond de afdeling Zeist met de caravan op de laatste zaterdag van september weer op straat. Deze keer niet de vaste plek op Belcour, maar aan de Hogeweg.

De crisis, veroorzaakt door grote graaiers bij o.a. banken, maakt dat we sterk moeten bezuinigen. Met Prinsjesdag hoorden we daar al wat van, en wat er in de kamertjes op het Binnenhof nu wordt bedacht kan alleen nog maar erger zijn.
Kinderopvang versoberen, maar ook hogere eigen bijdrage GGZ. Alweer is het de zorg die de klappen krijgt. Gelukkig waren de burgers van Zeist niet van mening dat er bezuinigd moet worden op de zorg. Juist niet, want als er iets is dat al is uitgehold, is het wel de zorg. Een thuiszorghulp, die je van de ene op de andere dag moet missen omdat een concurrend bedrijf het goedkoper doet. De secondenwijzer, die dicteert hoe je iemand in een verpleeghuis moet behandelen. Het zijn zaken, waar de mensen met afschuw van spreken.
Natuurlijk kunnen er dingen beter in de zorg. Fraudebestrijding, het gebruik maken van andermans zorgpas, moet ook gebeuren. Met al die managers tegenwoordig in de zorg lukt dit laatste nog steeds niet, dus het eerste wat er mag gebeuren is die managers de deur uit en weer "handen aan het bed".

Heeft u ook verhalen over de zorg in Zeist, meld het dan bij de SP Zeist.

SP-caravan op 1e Hogeweg Zeist