Patat in Dijnselburg.

12 juli 2010

Patat in Dijnselburg.

Vandaag ging de SP weer eens op bezoek bij Zwembad Dijnselburg. Sinds kort kan men daar, naast zwemmen en allerlei andere activiteiten, ook weer genieten van patat. "En hoe is het hier nu" was de vraag van fractievoorzitter Pieter Wout Duquesnoy.

"Is er veel veranderd, is alles weer bij het oude?". Het personeel van de kantine ziet zeker een grote toename van klanten, een heel fijne ontwikkeling. Maar ook hangen overal de posters en informatiefolders van "Wet Works".

logo WetWorks

Dit is het project waarbij bewegen, vooral bewegen in het water dus, en gezonde voeding belangrijk zijn. "Het is dan ook niet die vette patat van een jaar geleden, de patat wordt namelijk vrijwel zonder vet in de oven gebakken" aldus het kantinepersoneel. De SP kreeg een kijkje in de keuken (letterlijk) waar twee grote, geautomatiseerde ovens zorgen voor alle warme hap. Een heel simpel systeem. En duidelijk is dat de patat de publiekslieveling is, één oven is geheel ingericht voor de patat. "En soms doen we de patat ook nog in de tweede oven, als er veel vraag naar is".