SP Zeist en De Bilt bezoeken sociale werkvoorziening BIGA BV in Zeist

20 mei 2010

SP Zeist en De Bilt bezoeken sociale werkvoorziening BIGA BV in Zeist

Zeister fractievoorzitter Pieter Wout Duquesnoy, Bilts fractievoorzitter Etiënne van Buren en raadslid Anne-Marie Mineur brachten 17 mei een bezoek aan sociale werkvoorziening BIGA BV in Zeist. Ze stelden zich daarmee op de hoogte van de voortgang bij het omlabelen van de sponsjes die de SP gebruikt als campagnemateriaal.

Anne-Marie Mineur met sponsje

BIGA-orderbegeleider Rob de Dreu omschreef het als een win-win-situatie: de SP heeft keurige nieuwe sponsjes, BIGA heeft een mooie klus. Die kan BIGA goed gebruiken, want de economische crisis is ook in de sociale werkvoorziening voelbaar. Bovendien gaat er veel werk naar lage lonenlanden. De SP-klus heeft weer een hoop medewerkers aan het werk gezet.

Het SPonsje

De SP bezint zich op andere klussen die kunnen worden uitgevoerd door BIGA. De SP in Zeist liet eerder al het verkiezingsprogramma drukken. “Ik roep andere politieke partijen graag op om hun werk ook door BIGA te laten uitvoeren”, zegt Anne-Marie Mineur, die namens de gemeenteraad van De Bilt lid is van het bestuur van de sociale werkvoorziening. “Maar eigenlijk ligt de verplichting ook bij de vijf gemeenten die BIGA bedient. De colleges van Zeist, De Bilt, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Bunnik hebben afgesproken om zoveel mogelijk werk te laten doen door het eigen bedrijf. Daar komt te weinig van terecht. Als er aan het eind van het jaar een tekort is, moeten de gemeenten dat toch zelf bijbetalen, dus dan kunnen ze er maar beter diensten voor terug krijgen. En dan hebben de medewerkers wat beters te doen dan alleen maar te zitten duimendraaien. Dat is óók een echte win-win-situatie.”

BIGA medewerkers hard aan het werk met de SPonsjes