Wie wil/kan helpen bij begeleiden dochter met epilepsie/beperking?

27 april 2010

Wie wil/kan helpen bij begeleiden dochter met epilepsie/beperking?

“De zorg moet menselijker en kleinschaliger van schaalvergroting willen we naar schaalverkleining in de zorg. We kiezen voor zoveel mogelijk zorg in de buurt, met wijkgezondheidscentra, poliklinieken en consultatiebureaus. Ook thuiszorg bieden we zoveel mogelijk aan op buurtniveau, net als verpleging, verzorging en dagbesteding".

Zo staat te lezen in het verkiezingsprogramma van de SP.

Onlangs klopte Angel en Peter van Walsum bij de ons aan met de vraag of wij hen konden helpen.

Angel en Peter van Walsum zijn de trotse ouders van een bijzondere dochter met een beperking en epilepsie. Als ouders willen ze de verzorging na 5 instellingen zelf weer ter hand gaan nemen. Dat kunnen ze niet alleen en daarom zoeken ze hulp van mensen die hen hier in willen bijstaan vanuit het hart en hun willen ondersteunen in de zorg voor hun dochter van 35 jaar.

"Haar belangstelling gaat uit naar dieren o.a. paarden – berijden van paarden en verzorgen op een zorgboerderij. We hebben zelf een teckeltje van 8 jaar. Ze kiezen het liefst voor iemand met een auto of iemand met een rijbewijs. Veiligheid en betrouwbaar zijn zeer belangrijk i.v.m. onze dochter. Wanneer u stevig in uw schoenen staat kunt u ons helpen haar stevig op de aarde te laten staan of zo nodig te zetten. Het is een zeer gevoelige jonge dame met een eigen wil, alleen de realiteit is soms anders en daarin is ze lerende . Ze wil sinds kort ook weer echt leven, dit is na 31 jaar een heel proces, welke ze toch is aangegaan."

Durft U dit proces met Angel en Peter aan te gaan. U kunt ze bereiken onder het volgende mail adres angelvanwalsum@xs4all.nl