Positief nieuws uit de GGZ

27 april 2010

Positief nieuws uit de GGZ

NOVIB OXFAM Trail walker.
Na alle negatieve berichten over marktwerking in de zorg, eenzame opsluitingen, personeelstekorten en wat al niet meer, nu eens een positief bericht vanuit het geestelijke gezondheid zorgenland.

We gaan doen waar we echt goed in zijn !! en dat is zorgen.. Dit maal gaan we voor de kinderen in Uganda zorgen. Binnen de GGZ zijn we voor een groot deel bezig met het aanleren en aanreiken van hulpmiddelen om de zelfzorgzaamheid te vergroten. Dit goede doel werk volgens het zelfde principe, school is een hulpmiddel om het beter te krijgen.
Hoe gaan we dat goede doel steunen?
Binnen onze GGZ instelling hebben we een team geformeerd van 4 personen, alle uit een andere discipline. Met dit team doen we mee met de Oxfam Novib Trailwalker 2010, dit is een jaarlijks terugkerend prestatie wandeltocht. Het is de bedoeling dat je 100 kilometer in 30 uur, met het gehele team aflegt. Met het team zijn we al flink in training, we hebben al een aantal gezamenlijke wandelingen gemaakt en individueel worden ook de nodige kilometers gelopen. In de planning staat nog een lange strandwandeling van 50 kilometer langs het strand....s’nachts. Hoe gek kan je het krijgen, maar alles om goed voorbereid aan de start te komen. Het startgeld is 3000 euro, dit moeten we bij elkaar hebben en dan mogen we van start.

Vindt je dit allemaal een goed initiatief, een goed doel en wil je ons team sponsoren, volg dan onderstaande link: 2010.trailwalker.nl/

Ga naar “sponsor een team”.
Onze teamnaam is: TE GEK OM LOS TE LOPEN

De opbrengst van Oxfam Novib Trailwalker 2010 gaat naar onderwijsprojecten, zoals in Uganda. We ondersteunen ‘bredere’ onderwijs-projecten, waarin niet alleen het naar school sturen van kinderen centraal staat, maar veelal verbetering van onderwijs, alsook het scheppen van voorwaarden voor onderwijs. Want onderwijs is essentieel om een zelfstandig bestaan zonder armoede te kunnen opbouwen.

Herm Ockhuysen,
Altrecht