SP bij nationale ouderendag

1 oktober 2009

SP bij nationale ouderendag

De gemeente Zeist heeft het ouderenbeleid hoog in het vaandel staan en wil samen met verschillende organisaties de nodige initiatieven ontplooien om ouderen in het zonnetje te zetten.

Daarom wordt op 1 oktober de Nationale Ouderendag georganiseerd. Samen met o.a. Hotel Theater Figi, het Nationaal Fonds Ouderenhulp, Samenwerkende Bonden van Ouderen, MeanderOmnium, Warande, Beukenstein, Zorggroep Charim, Muziekschool 't Gilde en Zeister Mannenkoor willen we de Nationale Ouderendag tot een groot succes maken.

Bij de aftrap in Figi was de SP aanwezig om te kijken hoe de ouderen die de 65 reeds gepasseerd zijn tegen de mogelijke verhoging van de AOW aankeken. De folders en buttons vonden gretig aftrek en er werden zeer veel handtekeningen opgehaald. Het merendeel van de ouderen was dus solidair. Juist doordat vele mensen nu met hun 65-ste mogen stoppen met werken, zetten velen zich in voor de ouderen in de samenleving. Als dat straks wegvalt doordat we moeten doorwerken tot 67, wordt deze vorm van mantelzorg en vrijwilligerswerk onmogelijk. Dat hadden ze in Figi prima door. De leeftijd waarop je recht hebt op AOW moet op 65 blijven. 65 blijft 65!

Als u dat ook vindt, teken dan de petitie op www.65blijft65.nl

Spandoek 65 blijft 65