"Illegalen weg" is een luchtspiegeling

13 juli 2009

"Illegalen weg" is een luchtspiegeling

Hilbrand Rozema richt zich in zijn artikel "onschuldig opgesloten" in het Nederlands Dagblad vooral tot de christelijke politiek: over het Nederlandse asielbeleid en de uitwassen hiervan. Als voorbeeld wordt de student Isaac aangehaald. Isaac, 19 jaar, moet volgens de IND terug naar Ghana. Hij is echter al zolang in Nederland dat er in Ghana zeker geen toekomst voor hem is. Isaac past gewoon in Nederland, zo ingeburgerd is hij al.

Hij past echter net niet binnen de starre regeltjes van Generaal Pardon en andere verblijfscriteria. Dus heeft de Nederlandse regering Isaac maar opgesloten in Kamp Zeist. Dit is een van de uitwassen van een beleid, dat door mensenrechtenorganisaties, maar ook door Europa, wordt verworpen. Het Nederlands dagblad stelt in haar artikel dan ook dat christenen zich wel moeten keren tegen dit beleid.
Maar natuurlijk is het ook de SP die de waanzin van dit beleid al jaren inziet. In Zeist staan we daarom onder andere ook elke maand weer aan de poort van kamp Zeist tijdens de wake. Zondag 2 augustus is er weer een wake aan de poort van het detentiecentrum. Deze begint om 16.30 uur op de Richelleweg 13 te Soesterberg. Na afloop van de wake wordt een picknick georganiseerd door de SP Zeist. Om solidariteit te tonen en aan te geven dat samenleven ook samen dient te gebeuren. Vanuit Wageningen, waar Isaac vandaan komt, zal ook een grote delegatie (SP) aanwezig zijn. Tijdens de picknick zullen we onze ervaringen en onze meegebrachte etenswaren met elkaar delen. Een ieder kan daarvoor wat te eten meebrengen naar eigen keuze, dat hij/zij wil delen met de anderen. Zondag 2 augustus vanaf 16.30 uur bij Kamp Zeist, Richelleweg 13 te Soesterberg.

prikkeldraad rond Kamp Zeist