Kleding voor Medische Opvang AZC Amersfoort

6 januari 2009

Kleding voor Medische Opvang AZC Amersfoort

De oproep aan de Zeister leden om kleding en schoenen in te zamelen voor een nieuwe groep uitgenodigde vluchtelingen Medische Opvang AZC heeft een enorme respons gehad.

Twee afgeladen auto's vol mochten we eind december uitladen. Door de publiciteit werd er ook behoorlijk wat afgegeven bij het medisch centrum zelf. Zoveel dat de organisator Yvonne Nieborg en haar collega even bang waren dat deze berengoede actie vooral een kledingberg zou opleveren. Dat viel mee.

Drie uur na de opening van de zaal was alles weg.

Men stortte zich letterlijk en figuurlijk op de kleding. Dit verliep zo hectisch dat een dergelijke actie hier niet herhaald zal worden. Gelukkig hadden zijn er goede afspraken gemaakt zodat clienten zich vanaf nu terecht kunnen bij de Kledingbank Amersfoort en de Weggeefwinkel Amersfoort (Keerkring 18 3813 BC Amersfoort).

Op de foto Yvonne Nieborg en haar collega, die de kleding van SP Zeist in ontvangst nemen.

Yvonne Nieborg en haar collega nemen de kleding voor de kledingmarkt van het AZC Amersfoort in ontvangst

Het is overduidelijk dat de wegggeefwinkel formule een echte publiekstrekker is, een die hergebruik, solidariteit, samen delen en duurzaamheid weet te verbinden. Wat dat aangaat klonken de woorden van burgenmeester Janssen op de nieuwjaarsreceptie vertrouwd, die sprak over de kracht van mensen in de samenleving. Een ieder toont die kracht op een eigen manier. Met het leveren van ideeën, met het beschikbaar stellen van kennis en ervaring, met het tonen van vakmanschap, met het doen van suggesties, met het geven van een mening, met het uitwisselen van gedachten, met denken en doen. Op vele manieren worden de mouwen in de samenleving opgestroopt, wordt kracht getoond. Dat noemde de Burgenmeester 'Bindkracht'. Door hun betrokkenheid bij de Zeister samenleving raken mensen met elkaar verbonden. Dat is de echte kracht van Zeist: Bindkracht 10. Met díe bindkracht zit het binnen de SP wel goed. Alle gevers bedankt, uw spullen zijn echt goed terecht gekomen. Ook in 2009 willen we weggeefwinkelacties op grote en op kleine schaal houden. Speelgoed is nog immer welkom voor de speelgoedbank en via de medewerkers van de voedselbank willen we ook in 2009 op lokaal niveau hergebruik van overtollige goederen, waar anderen echt om zitten te springen, stimmuleren.

Heeft u goede bruikbare schone spullen over, denk dan aan ons. En stuur een mailtje naar zeist@sp.nl

Alvast uw hartelijke dank!