Breullaan wordt donkerelaan?

20 oktober 2015

Breullaan wordt donkerelaan?

Vorig jaar is de Breullaan geheel op de schop genomen. Met een verbreding is ruimte gemaakt voor de fietsers met goede verlichting en er zijn zelfs ecotunnels aangebracht voor de padden. Tot zover alle lof voor een verkeerssituatie die allang nodig was. Echter, de Breullaan is al meer dan twee weken volledig in het duister gehuld. Dit is vooral voor fietsers gevaarlijk. De SP-Zeist heeft deze keer geen vragen gesteld, maar heeft het op Twitter aangekaard.

Foto: SP

En ja, dit was ook een geval van toeval. Ik, fractievoorzitter Pieter Wout Duquesnoy had net een Twitter-gesprek met de gemeente en Paul Smink. Zo zou het fietspad dus bijna de "Donkerelaan van Paul" hebben geheten. Maar zoals jullie zien werd er snel gereageerd en is er iemand op af gestuurd. Nu hopen dat het probleem snel wordt opgelost.

Een SP-lid uit Kerckebosch maakte ons op dit probleem opmerkzaam. Hij zei: "Ik vraag hier aandacht voor omdat het met name voor fietsers, die vanuit het station richting Kerckebosch fietsen, en het hier stikdonker is. De verlichtingsmasten staan aan de andere kant van de weg Een aantal weken geleden was ook de wijk Kerkebosch een aantal avonden achter elkaar in het duister gehuld. Toen heb ik de Seyster Veste gemaild, die vertelde me dat Stedin verantwoordelijk is voor de verlichting. Na mijn mail naar de Seyster Veste was de verlichting weer snel hersteld. Weliswaar was deze overdag aan. Maar goed, er was licht." Dit Zeister SP-lid zegt dat hij bij Stedin een "ProRail-gevoel" heeft. Zij beloven van alles, maar presteren onder de maat. Twee weken geen verlichting bij een fietspad waar veel jongeren rijden, dat is best gevaarlijk. Of zou nog niemand het hebben opgemerkt?