Buurten in de Stramroodlaan

24 juni 2015

Buurten in de Stramroodlaan

De SP-Zeist is 10 juni in de Arnoldus Stramroodlaan geweest voor het buurten in de buurt. Op de vraag of de bewoners ideeën hadden hoe zij de 2 miljard zullen besteden, die een miljonairsbelasting oplevert, stonden de meeste met de mond vol tanden. Een lastige vraag. Maar over hun eigen buurtje vertelden zij wel. Vooral storen ze zich aan het slechte onderhoud van de omgeving. En ze verbazen zich over de ballen.

Het onderhoud van de openbare ruimte kan beter, er ligt rotzooi in de groenstroken en het kan beter verzorgd worden. Bewoners zeggen dat ze graag willen meehelpen om alles bij te houden, maar dan hebben ze wel spullen nodig. En ook zal de gemeente wel een eerste groot onderhoud moeten doen en daarna zorgen voor een goede opvolging daarvan. En die grote betonnen ballen, die liggen er plots tussen de bomen bij het speeltuintje. Waarom, dat weten de bewoners niet. En met die afbladderende verf is het geen echte aanwinst. Dit had beter gekund door wel met de bewoners te overleggen.

Daarnaast was er ook weer een verhaal over het niet actief informeren van burgers door de politie. Pieter Wout Duquesnoy, fractievoorzitter SP-Zeist: "De verhalen dat mensen vinden dat ze door de politie niet voldoende actief worden geïnformeerd, dat heb ik al vaker ook in andere wijken gehoord. Daar moet de politie aan gaan werken. Ik krijg al wel die signalen dat dit opgepakt wordt, ook de burgemeester is er mee bezig".

Foto: SP

Op de parkeerplaats achter de Verzetslaan stonden veel scheve lantaarnpalen met flink afgebladerde verf.

Foto: SP