De koek wordt eerlijk verdeeld

1 februari 2015

De koek wordt eerlijk verdeeld

De SP Zeist heeft op het Emmaplein bij de fontein de aftrap gegeven voor de actie "er is genoeg voor iedereen". Door de koek eerlijk verdeeld aan te bieden aan de bezoekers van Belcour, zijn de mensen erop gewezen dat een eerlijke verdeling van geld wel mogelijk is.

Niet zoals nu, waar de medewerkers van de V&D loon moeten inleveren en de bankdirecteuren nog steeds bonussen opstrijken. Die grootverdieners kunnen wel wat inleveren, zodat er door mensen aan de onderkant een fatsoenlijk loon voor fatsoenlijk werk kan worden verdiend. Op deze zelfde zaterdag was daarvoor ook een grote FNV-manifestatie.

De ludieke actie werd zeer op prijs gesteld. De koek werd door de mensen aangenomen van fractievoorzitter Pieter Wout Duquesnoy. Maar meer nog was het duidelijk dat de mensen hier ook al zelf goed over na hadden gedacht. Men wist nog van de belofte van Rutte over 1000 euro terug geven aan de bevolking. Natuurlijk hebben we ook weer vele gesprekken gevoerd over andere thema's, bijvoorbeeld over het centrumplan van Zeist. Zowel door de grote actie als al die persoonlijke gesprekken was deze eersta laatste zaterdag van de maand weer een groot succes.