Inzameling baby- en kinderkleding voor weggeefwinkel Zeist op niet-winkeldag

25 november 2014

Inzameling baby- en kinderkleding voor weggeefwinkel Zeist op niet-winkeldag

Op zaterdag 29 november 2014 is het internationale niet-winkeldag (buy nothing day). Zoals elke laatste zaterdag van de maand is de SP-caravan weer aanwezig op Belcour (het Emmaplein, tegenover de fontein) van 11.00 tot 15.00 uur. Deze laatste zaterdag van november is dat onder andere in het kader van internationale niet-winkeldag. Met het aspect van duurzaam omgaan met goederen vraagt de SP-Zeist aan mensen om op die dag bij de SP-caravan baby- en kinderkleding in te leveren voor de weggeefwinkel Zeist. De weggeefwinkel heeft op deze zelfde dag haar officiele opening aan de Laan van Vollenhove. Hergebruik van spullen is een van de belangrijkste motieven van de weggeefwinkel, de SP-Zeist steunt dit streven en speciaal uiteraard op de niet-winkeldag.

Ook zal er zaterdag 29 november bij de SP-caravan aandacht zijn voor het voorstel in de gemeenteraad over elke zondag een koopzondag in Zeist. Met andere partijen zal de SP-Zeist een tegengeluid laten horen. Duurzaamheid is ook duurzaam omgaan met de tijd voor rust. Minimaal 1 dag in de week, die niet alleen gericht moet zijn op consumeren en kopen. Internationale niet-winkeldag is daarvoor een belangrijk moment.

De SP-Zeist vraagt aan alle bewoners om niet meer gebruikte kinder- en babykleding te brengen naar de stand van de SP-Zeist bij de SP-caravan. Dit kan tussen 11.00 en 15.00 uur tegenover de fontein op Belcour. De weggeefwinkel Zeist vraagt hier specifiek om die baby- en kinderkleding, dus andere spullen moet u deze zaterdag niet inbrengen. Die andere spullen kunt u tijdens de openingstijden van de weggeefwinkel Zeist (dinsdag, woensdag en zaterdag tussen 10.00 en 15.30 uur) aan de Laan van Vollenhove brengen.